Witam wszystkich w ten ciepły poniedziałkowy poranek:)
W tym tygodniu porozmawiamy o zwierzętach egzotycznych,które można zobaczyć w ZOO. Jestem pewna, że większość z Was była już w takim ogrodzie zoologicznym i widziała zamieszkujące tam zwierzęta.
1. Na początek nauczymy się śpiewać piosenkę, pt. ,,Idziemy do ZOO"
2. Zapraszam do wspólnych masażyków
Z00 - B. Kołodziejski
Tutaj w ZOO jest wesoło,
Tutaj małpki skaczą w
koło,
(skoki
dłonią po okręgu)
Tutaj ciężko chodzą
słonie,
(naciskanie pleców wewnętrzną stroną dłoni)
Biegną zebry niczym konie,
(lekkie stukanie dłońmi zwiniętymi w pięści)
Żółwie wolno ścieżką
kłapią,
(powolne
lekkie przykładanie dłoni za dłonią do pleców)
W wodzie złote rybki
chlapią,
(pocieranie pleców raz wewnętrzną, raz zewnętrzną stroną dłoni)
Szop pracz, takie czyste
zwierzę,
Ciągle sobie coś tam
pierze.
(pocieranie
dłońmi pleców)
Struś dostojnie w koło chodzi,
Spieszyć mu się nie
uchodzi,
(powolne kroczenie po plecach dwoma palcami)
A w najdalszej części zoo,
Dwa leniwce się
gramolą, (wolne przesuwanie dłoni z góry do dołu, z boku ku środkowi pleców)
Wolno wchodząc na dwa drzewa,
Gdzie się każdy z nich
wygrzewa, (zatrzymanie dłoni)
I zapada w sen głęboki…
Rodzic wykonuje masaż według
wierszyka. Później następuje zamiana ról.
4. Po
obejrzeniu filmu rodzic rozkłada dużą kartkę papieru , do niej klamerkami
przypięte są różne zwierzęta , ale widoczny jest tylko fragment zwierzęcia .
Dz. odgaduje jakie to zwierzę ; dla ułatwienia zadajemy pytania np : Jakie
zwierzę ma długą szyję ? itd . Rysunek zwierzęcia , które zostało odgadnięte
jest odpinany i przywieszany do sznurka . W ten sposób dz. tworzy wystaw
zwierząt , które mogą mieszkać w zoo
5. Grzywa -
usprawnianie małej motoryki , napięcia mięśni dłoni , koordynacji wzrokowo -
ruchowej o
otrzymujepięć klamerek , prawą ręką przyczepia klamerko do rękawa lewej ręki i odwrotnie . Tworzy grzywę konia , porusza ręką , sprawdza jak grzywa się rusza .
6. Spróbujcie rozwiązać poniższe zadania:
otrzymujepięć klamerek , prawą ręką przyczepia klamerko do rękawa lewej ręki i odwrotnie . Tworzy grzywę konia , porusza ręką , sprawdza jak grzywa się rusza .
6. Spróbujcie rozwiązać poniższe zadania:
Do jutra:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz