Dzień dobry Wszystkim:)
Chciałabym dzisiaj powiedzieć Wam o środkach transportu jakimi można podróżować i zwiedzać ciekawe miejsca. Pamiętajcie, bez względu na to gdzie spędzicie tegoroczne wakacje, ważne jest przestrzeganie zasad. Tak, abyście i Wy i Wasi Rodzice spędzili ten czas, nie tylko ciekawie, ale i bezpiecznie.
1. „Czym pojadę na wakacje?” – zabawa ćwicząca wargi i język. Poproście Rodzica, aby naśladował odgłosy pojazdów. Waszym zadaniem jest odgadnięcie ich nazw i powtórzenie odgłosów.
motor – brum, brum
samochód – wrrrrr, wrrrr
pociąg – ciuch, ciuch, ciuch, ciuch
samolot – wrzuuu
autobus – bum, bum, bum, bum
rower – dzyń, dzyń
2. "Myjnia samochodowa" – zabawa masażyk. Czas na relaks. W zabawie będziecie samochodem (wykonajcie klęk podparty), który wjeżdża do myjni. Rodzic klęczy z boku, wykonuje masażyk, naśladując czynności mycia auta:
polewanie wodą – gładzi dłonią plecy,
skrapianie szamponem – lekko uderza opuszkami palców,
szczotkowanie karoserii – lekko drapie szybkimi ruchami,
woskowanie – lekko ugniata wewnętrzną stroną dłoni,
suszenie samochodu – pociera, na przemian, dłońmi,
przecieranie szyb i lusterek – wykonuje okrężne ruchy masujące.
Przy powtórzeniu zabawy zamieniacie się rolami. Pamiętajcie, aby wszystkie ruchy wykonywać delikatnie.
3. „Dokąd dzieci pojadą na wakacje?” – ćwiczenia rozwijające myślenie. Rodzic przeczyta wam cztery zdania i poprosi, abyście na ich podstawie odgadli, dokąd każde dziecko pojedzie na wakacje:
- Kasia zobaczy: pole, krowę, świnkę, kurę. (wieś)
- Krzyś zobaczy: statek, piasek, wodę, muszelki. (morze)
- Maciek zobaczy: owce, źródło, pagórki, drewniane chaty. (góry)
- Wiktoria zobaczy: zabytki, tramwaje, muzeum, skrzyżowania. (miasto)
4. „Środki transportu” – bajeczka edukacyjna, z której dowiedzie się więcej o środkach, którymi podróżujemy https://youtu.be/Mss394U8tJg Już czas wyruszyć na wakacje, ja wybieram pociąg https://youtu.be/ozB2D5h3w0k Możecie zaprosić innych domowników, albo pobawić się sami. Włączcie muzykę, zróbcie pociąg i ruszajcie. Wyobraźcie sobie, że podróż przez kolejne pomieszczenia Waszego domu to tak naprawdę wyprawa w daleki świat.
5. „Lornetka – luneta” – praca plastyczno-techniczna. Warto mić pod ręką lornetkę, aby oglądać ciekawy świat. Do wykonania pracy potrzebne będą: rolki po ręczniku papierowym lub papierze toaletowym, sznurek, kredki lub flamastry, ewentualnie farby, papier kolorowy, nożyczki, klej. Rolkę (jedną lub dwie) możecie ozdobić wg własnego pomysłu – pomalować farbami, kredkami, wyciąć i nakleić ozdoby z papieru. Na jednym końcu rodzic zrobi dziurkę, a wy przewleczecie sznurek i z pomocą dorosłego zawiążecie go w supełek. Dzięki temu gotową lunetę mogą zawiesić na szyi. Za pomocą takiej lunety możecie oglądać w ciepłą, letnią noc gwiazdy lub obserwować zwierzęta i ptaki w czasie wakacyjnych wędrówek. Jeśli macie rolki po papierze toaletowym, zamiast lunety możecie wykonać lornetkę – wystarczy je ozdobić i skleić ze sobą za pomocą kawałka tekturki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz