Witam bardzo serdecznie:) Oto propozycja dzisiejszych zajęć:
1. „Gdzie się co kupuje?”- słuchanie utworu Cz. Janczarskiego. Posłuchajcie uważnie krótkiego opowiadania. Później odpowiedzcie na pytania, które zada Wam Rodzic.
Mama poprosiła Anię, aby poszła do sklepu po chleb i syrop od kaszlu. Pieniądze położyła na stole, gdy Ania pobiegła do łazienki, żeby się umyć i uczesać Uszatek przechylił głowę na bok i pomyślał: „Wyręczę Anię”.
Mama poprosiła Anię, aby poszła do sklepu po chleb i syrop od kaszlu. Pieniądze położyła na stole, gdy Ania pobiegła do łazienki, żeby się umyć i uczesać Uszatek przechylił głowę na bok i pomyślał: „Wyręczę Anię”.
Wziął pieniądze ze stołu, wziął siatkę na zakupy i pobiegł do sklepu spożywczego. Stanął przed ladą.
-Poproszę o syrop od kaszlu – powiedział.
-Misiuniu - odpowiedziała pani zza lady- idź do apteki. O tam jest apteka, po przeciwnej stronie ulicy.
-Misiuniu - odpowiedziała pani zza lady- idź do apteki. O tam jest apteka, po przeciwnej stronie ulicy.
Pobiegł Uszatek do apteki. Stanął przy ladzie.
- Poproszę o chlebek- szepnął niepewnie
- Chlebek?- zdziwiła się pani sprzedająca leki. –Tu jest apteka, Misiuniu. Idź do sklepu spożywczego. O, tam jest ten sklep, po przeciwnej stronie ulicy.
Wyszedł Uszatek z apteki. Było mu bardzo przykro, że nie umiał wyręczyć Ani. Na ulicy spotkał Anię. Dziewczynka wybiegła zaraz za Uszatkiem.
-Oj, Misiu, Misu!- pokiwała głową.
A potem wytłumaczyła niedźwiadkowi, gdzie się co kupuje.
- Poproszę o chlebek- szepnął niepewnie
- Chlebek?- zdziwiła się pani sprzedająca leki. –Tu jest apteka, Misiuniu. Idź do sklepu spożywczego. O, tam jest ten sklep, po przeciwnej stronie ulicy.
Wyszedł Uszatek z apteki. Było mu bardzo przykro, że nie umiał wyręczyć Ani. Na ulicy spotkał Anię. Dziewczynka wybiegła zaraz za Uszatkiem.
-Oj, Misiu, Misu!- pokiwała głową.
A potem wytłumaczyła niedźwiadkowi, gdzie się co kupuje.
Po przeczytaniu opowiadania Rodzic zadaje dzieciom pytania:
- O co poprosiła mama Anię?
- Kto chciał wyręczyć dziewczynkę w robieniu zakupów?
- Dlaczego misiowi nie udało się pomóc Ani?
- Gdzie miś powinien szukać syropu od kaszlu, a gdzie pieczywa?
- Czy komuś z Was zdarzyła się kiedyś podobna pomyłka?
2. Spójrzcie na pierwsza ilustracje i powiedzcie co przedstawia?; Jak nazywa się to miejsce?
A co przedstawia drugi obrazek?; Jak nazywa się to miejsce?
Czym różnią się te sklepy?; Jak należy zachowywać się w sklepie?; Jak nazywa się osoba pracująca w sklepie?
3. ,,Wielkie zakupy" - zabawa matematyczna. A teraz poproście rodziców aby pobawili się z Wami w sklep:). Rodzic przygotowuje szablony produktów/produkty. Dziecko dostaje np. 5 liczmanów ,mogą to być żetony lub zabawkowe pieniążki. Rodzic tłumaczy , jak należy zachować się w sklepie, jak prosić o towar i jak za niego płacić. Rodzic wciela się w role ekspedientki. Zadaniem dziecka jest kupowanie produktów i płacenie za nie, używając przy tym zwrotów grzecznościowych.
Pani Justyna zaprasza dzieci na zajęcia z j.angielskiego ,,Summer Holiday "
W ostatnie tygodnie czerwca zapraszam do zabawy ze słownictwem Summer Holiday. Kto ma możliwość wydruku może skorzystać z gotowych kart ze słownictwem lub samodzielnie narysować 6-8 sztuk wybranych i bawić się z ich wykorzystaniem np. memmory, zimno – ciepło, jakiej karty brakuje,
- Summer flashcards https://drive.google.com/file/d/0B6d0lK2V4ewPNmFiVEdyb1NUTzg/view
- Summer flashcards https://drive.google.com/file/d/0B02XbDg_ElTHWDhYV19TQUNOYjg/view
- Summer flashcards https://www.youtube.com/watch?v=FXLDG9cqvXk
- Talking flashcards https://www.youtube.com/watch?v=GXXPxP5NUSM
- Gra dobble https://drive.google.com/file/d/0B6d0lK2V4ewPSkpGd1VLd21fLTA/view
- Zatańcz do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI
Zabawy plastyczne:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz