wtorek, 5 maja 2020

ZAKRĘCAMY KRANY


Witam  serdecznie:) Oto propozycja na dziś:

1. Słuchanie wiersza J. Wanatowicz ,, Rzeka" :
Jestem sobie rzeką.
Kto powącha ten ucieka.
Czemu? – zapytacie pewnie.
Co się stało, że tak płaczę rzewnie?
Byłam piękna, byłam czysta,
lecz nie trwało to zbyt długo.
Co się stało moi mili?
Po prostu mnie zanieczyścili

2. Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje pytania dotyczące treści:
  • O czym był ten wiersz?
  • Dlaczego rzeka rzewnie płakała?
  • Jaki zapach miała rzeka?
  • Jak myślicie, kto zanieczyścił rzekę?
Można zadać dodatkowe pytania:
  • Dlaczego należy dbać o czystość rzek?
  • Co kryje się w zanieczyszczeniach?
  • Kto mieszka w rzece?
  • Jak myślicie, rybom i zwierzętom wodnym przyjemniej jest mieszkać w brudnej wodzie?
  • Skąd się bierze woda w naszych kranach?

3. ,,Zakręcamy krany" - zabawa naśladowcza. Rodzic recytuje wiersz i pokazuje, co dziecko ma robić. Dziecko naśladuje rodzica.


Z kranu kapie, kap, kap, kap                     Dziecko klaszcze rytmicznie w ręce.
Woda leci chlup, chlup, chlup.                 Dziecko na słowa chlap, tupie rytmicznie nogami

Każdy przedszkolak ratuje przyrodę          Obydwoma rękoma naśladuje zakręcanie
I zawsze zakręca lecącą wodę!                  kranu - pracuje nadgarstek.


4. „Życie w wodzie” – praca plastyczno-techniczna

Przygotujcie sobie (poproście o pomoc rodziców) niebieską kartkę (możecie sami pomalować kartkę na niebiesko), wycięte rybki z gazet, kaszę mannę jako piasek na dnie rzeki. Spróbujcie komponować pracę wg własnego pomysłu.

Materiał z języka angielskiego:
https://www.youtube.com/watch?v=7HiHAbddaj8   – mówiące flashcards 

https://www.youtube.com/watch?v=mTSUSkSgvE4 – narysuj domek, dziecko może narysować swój domek według wskazówek, gdy już będzie znało odpowiednie słówka 

https://www.youtube.com/watch?v=JlKANbZ7Vpg – piosenka o pokojach, można nauczyć się piosenki




Wytnij, pokoloruj i zrób kostkę do gry, co wypadło?  - powiedz po angielsku


Do usłyszenia jutro:)

Praca Przemka:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz