Witam serdecznie:)
1. Zapraszam dzieci i rodziców do zabaw ruchowych
1. Zapraszam dzieci i rodziców do zabaw ruchowych
- ,,Bocian na łące”. Biegajcie ostrożnie i swobodnie po pokoju. Na sygnał gwizdka lub klaśnięcie Rodzica przyjmijcie pozycję bociana – stańcie na jednej nodze, drugą nogę zegnijcie w kolanie, ramiona rozłóżcie na boki. Stójcie w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie ostrożnie biegajcie.
– ,,Żabki na łące”. Naśladujcie skoki żab. Na sygnał gwizdka lub klaśnięcie Rodzica usiądźcie skrzyżnie i naśladujcie rechot żab. Na kolejny sygnał ponownie skaczcie po pokoju.
– ,,Biedronki” – Teraz chodzicie na czworakach ( ręce i stopy na podłodze) po całym pokoju – udajecie biedronki. Na sygnał, klaśnięcie Rodzica kładziecie się na plecach – machajcie rękoma i nogami.
- „Książki na półkę!” – Rodzic wygrywa dowolny rytm klaszcząc, a wy go realizujecie. Na przerwę w muzyce, Rodzic podaje hasło: Książki na półkę! Siadacie we wcześniej umówionym miejscu.
2. „Różne książki” – Wspólnie z Rodzicami zgromadźcie różnego rodzaju książki, dostępne
w domu – dla dzieci, dla dorosłych, albumów, podręczników, e-booków itp. Pooglądajcie wszystkie te książki, a następnie porozmawiajcie troszeczkę o nich : Dla kogo przeznaczone są te książki?;
Jak wyglądają te wszystkie książki?; Czym one się różnią?; Dlaczego należy czytać książki? W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć?
3. „Porządki na półce z książkami”. Zabawa z książkami. „Grube – cienkie” – zabawa dydaktyczna. Wspólnie z Rodzicem zgromadź swoje książki grube i cienkie – każdych przynajmniej po cztery sztuki. Rodzic Przygotowuje również dwie półki. Na jednej przyklejony jest prostokąt o rozmiarze 1x3cm, a na drugiej kwadrat o wymiarze 3x3cm. Spróbuj uporządkować swoje książki. Rodzic prosi, abyś posegregował / posegregowała książki i położył / położyła je na właściwej półce, np. na półce oznaczonej prostokątem, połóż książki cienkie. Później przelicz książki na każdej półce. Rodzic może zapytać: Jakie książki położyłaś / położyłeś na półce oznaczonej prostokątem? Rodzic i dziecko posługuje się pojęciami: gruby, cienki. W taki sam sposób możesz posegregować książki w różnych rozmiarach.
”Duże – małe” – zgromadź książki w dwóch skrajnych rozmiarach – duże i małe – każdych przynajmniej po cztery sztuki. Rodzic przygotowuje również dwie półki na jednej przyklejone jest tym razem małe kółeczko, a na drugiej duże. Posegreguj książki i połóż na właściwej półce. Później przelicza książki na każdej półce. Postaraj się posługiwać pojęciami: duże, małe.
4. „Poczytaj mi proszę…”. Wspólnie z Rodzicami wybierzcie z domowej biblioteki książkę
z ulubionymi wierszami dla dzieci. Usiądźcie wygodnie w ulubionym miejscu i uważnie słuchajcie utworów z literatury dziecięcej.
z ulubionymi wierszami dla dzieci. Usiądźcie wygodnie w ulubionym miejscu i uważnie słuchajcie utworów z literatury dziecięcej.
6. W wolnym czasie, zapraszam na bajkę. RODZINA TREFLIKÓW "Warto czytać". https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4
7. Na zakończenie spróbujcie odgadnąć z jakiej bajki pochodzą poniższe postacie:
Jestem pewna,że świetnie sobie poradziliście z tym zadaniem:) A może spróbujecie narysować swoja ulubioną postać z bajki?
Jak zwykle czekam na Wasze prace:)
Pozdrawiam Was serdecznie:))
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz