środa, 13 maja 2020

KSIĘGI, KSIĄŻKI, KSIĄŻECZKI


 Witam serdecznie:)

1. Zapraszam dzieci i rodziców do zabaw ruchowych

- ,,Bocian na łące”. Biegajcie ostrożnie i swobodnie po pokoju. Na sygnał gwizdka lub klaśnięcie Rodzica przyjmijcie pozycję bociana – stańcie na jednej nodze, drugą nogę zegnijcie w kolanie, ramiona rozłóżcie na boki. Stójcie w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie ostrożnie biegajcie.

–  ,,Żabki na łące”. Naśladujcie skoki żab. Na sygnał gwizdka lub klaśnięcie Rodzica usiądźcie skrzyżnie i naśladujcie rechot żab. Na kolejny sygnał ponownie skaczcie po pokoju.

 –  ,,Biedronki” – Teraz chodzicie na czworakach ( ręce i stopy na podłodze) po całym pokoju – udajecie biedronki. Na sygnał, klaśnięcie Rodzica kładziecie się na plecach – machajcie rękoma i nogami.

- „Książki na półkę!” – Rodzic wygrywa dowolny rytm klaszcząc, a wy go realizujecie. Na przerwę w muzyce, Rodzic podaje hasło: Książki na półkę! Siadacie we wcześniej umówionym miejscu. 

2. „Różne książki” – Wspólnie z Rodzicami zgromadźcie różnego rodzaju książki, dostępne     
w domu – dla dzieci, dla dorosłych, albumów, podręczników, e-booków itp. Pooglądajcie wszystkie te książki, a następnie porozmawiajcie troszeczkę o nich : Dla kogo przeznaczone są te książki?;
 Jak wyglądają te wszystkie książki?; Czym one się różnią?; Dlaczego należy czytać książki? W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć?

3. „Porządki na półce z książkami”. Zabawa z książkami. „Grube – cienkie” – zabawa dydaktyczna. Wspólnie z Rodzicem zgromadź swoje książki grube i cienkie – każdych przynajmniej po cztery sztuki. Rodzic Przygotowuje również dwie półki. Na jednej przyklejony jest prostokąt o rozmiarze 1x3cm, a na drugiej kwadrat o wymiarze 3x3cm. Spróbuj uporządkować swoje książki. Rodzic prosi, abyś posegregował / posegregowała książki i położył / położyła je na właściwej półce, np. na półce oznaczonej prostokątem, połóż książki cienkie. Później przelicz książki na każdej półce. Rodzic może zapytać: Jakie książki położyłaś / położyłeś na półce oznaczonej prostokątem? Rodzic i dziecko posługuje się pojęciami: gruby, cienki. W taki sam sposób możesz posegregować książki w różnych rozmiarach.
 ”Duże – małe” – zgromadź książki w dwóch skrajnych rozmiarach – duże i małe – każdych przynajmniej po cztery sztuki. Rodzic przygotowuje również dwie półki na jednej przyklejone jest tym razem małe kółeczko, a na drugiej duże. Posegreguj książki i połóż na właściwej półce. Później przelicza książki na każdej półce. Postaraj się posługiwać  pojęciami: duże, małe.

4. „Poczytaj mi proszę…”. Wspólnie z Rodzicami wybierzcie z domowej biblioteki książkę  
z  ulubionymi  wierszami dla dzieci. Usiądźcie wygodnie w ulubionym miejscu i uważnie słuchajcie utworów z literatury dziecięcej. 

6. W wolnym czasie, zapraszam na bajkę. RODZINA TREFLIKÓW "Warto czytać".  https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4

7. Na zakończenie spróbujcie odgadnąć  z jakiej bajki pochodzą poniższe postacie:
Królewna ŚnieżkaKopciuszek
Kubuś Puchatek i PrzyjacieleKrecik
Pszczółka MajaSmerfy
Tupcio ChrupcioStrażak Sam
Arielka Mała SyrenkaAuta / Cars

Jestem pewna,że świetnie sobie poradziliście z tym zadaniem:) A może spróbujecie narysować swoja ulubioną postać z bajki? 
Jak zwykle czekam na Wasze prace:)

Pozdrawiam Was serdecznie:))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz