Witam wszystkich bardzo serdecznie:) W tym tygodniu poznamy zasady życia w zgodzie z naturą, czyli podstawowe zasady ekologiczne. A dziś porozmawiamy o czystości w naszym otoczeniu.
1. Słuchanie wiersza I. Salach, pt. ,,Bałagan"
1. Słuchanie wiersza I. Salach, pt. ,,Bałagan"
Do przedszkola idą dzieci,
każde wnosi sporo śmieci .
Błoto na podłogę ścieka,
chociaż wycieraczka czeka.
Piasek zgrzyta pod nogami,
spadł z bucików małej Ani.
A to rzeczy nisłychane
by żyć w zgodzie z bałaganem.
To dopiero przedszkolacy,
czy się boją ciężkiej pracy?
Nie, już szkody naprawiają,
pani woźnej pomagają.
każde wnosi sporo śmieci .
Błoto na podłogę ścieka,
chociaż wycieraczka czeka.
Piasek zgrzyta pod nogami,
spadł z bucików małej Ani.
A to rzeczy nisłychane
by żyć w zgodzie z bałaganem.
To dopiero przedszkolacy,
czy się boją ciężkiej pracy?
Nie, już szkody naprawiają,
pani woźnej pomagają.
2. Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje pytania dotyczące treści:
- Co się stało w przedszkolu?
- Kto tak nabałaganił?
- Czy przedszkolaki pomogły posprzątać pani woźnej?
3. Rozmowa na temat ,, Jak czystość otoczenia wpływa na nasze zdrowie?" - dziecko udziela swobodnych odpowiedzi na pytania postawione przez rodzica:
- Dlaczego należy dbać o porządek?
- Co kryje się w brudzie?
- Komu przyjemniej jest mieszkać w uporządkowanym, czystym mieszkaniu?
4. A teraz zapraszam Was do zabaw:
,,Rób to, co ja!" - zabawa naśladowcza. Rodzic naśladuje: zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie ręczne, trzepanie dywanów itp. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, co to za czynność i pokazać ją. Później role prowadzącego może przejąc dziecko.
„Sprzątamy zabawki”- Spróbujcie
posegregować wasze zabawki w domu, np.
– wszystkie czerwone zabawki
– wszystkie lalki
– wszystkie samochody
– wszystkie żółte zabawki
5. W wolnej chwili możecie obejrzeć bajkę w której świnka Peppa z braciszkiem porządkują swój pokój
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz