środa, 20 maja 2020

CHOMIK

Witam Was bardzo serdecznie i zapraszam do zabaw:))


1.  Zabawa ruchowa -,,Zwierzaki do domu''
Rodzic rozkłada na dywanie kocyk. Dziecko-piesek chodzi na czworakach.
Na hasło - Piesek do budy! – dziecko szybko wchodzi na kocyk – budę. Na hasło: Piesek na spacer! znów chodzi na czworakach. Rodzic zmienia nazwy zwierząt, (np. koty, chomiki, papugi)      i  nazwy ich domków – dziecko naśladuje zwierzęta wskazane przez rodzica.

2. Domowe zwierzątko
Olga Masiuk
– Udało się! Udało się! – krzyknęła Zosia, wchodząc do sali. – Będę miała chomika. Rodzice się zgodzili.
Dzieci od razu otoczyły ją i  zaczęło się wypytywanie. A jaki, a  skąd, a  jakie imię. Zosia bardzo cierpliwie udzielała wyjaśnień. Dziś po powrocie z  przedszkola miała iść z  tatą do sklepu po tego chomika.
– I on będzie na ciebie czekał, kiedy będziesz w  przedszkolu? – zapytał Tup.
– Pewnie będzie wtedy spał, a  kiedy wrócę z  przedszkola, będziemy się bawić.
– Tak samo jest z  moim psem – wykrzyknął Kuba. – Kiedy wracam z  przedszkola, to on się przeciąga i  ziewa, ale potem się tarzamy po podłodze.
Tup się zamyślił.
– Chyba też chciałbym mieć domowe zwierzątko, tylko nie wiem, jakie. Przecież wszystkie zwierzęta mieszkają w  lesie, więc dlaczego któreś chciałoby zamieszkać u  nas w  domu? Sarenka na pewno nie, ani wiewiórka.
One czasem wpadają do nas na podwieczorek, ale zawsze na krótko, bo już chcą pędzić na polanę albo skakać po drzewach.
– To może jakieś malutkie zwierzątko, które lubi mieszkać w  domu i z którym mógłbyś się umówić, że będzie twoje – zaproponowała Elizka.
Do końca dnia czuło się napięcie. Zosia czekała, aż przyjdzie po nią tata i  pójdą kupować chomika, a  Tup wciąż myślał o  tym, kto może być jego domowym zwierzątkiem.
Następnego dnia dzieci czekały niecierpliwie na Zosię, żeby opowiedziała, jak się miewa jej chomik.
– Jest super! – wykrzyknęła dziewczynka, kiedy w  końcu stanęła w  drzwiach. – Tylko robi kupę w  wiórki, którą muszę sprzątać.
– Fuj – skrzywiła się Elizka.
– Każdy robi kupę – rozstrzygnął Szczypior. – Po psie trzeba sprzątać na podwórku, przy ludziach. Ale bawiliście się ? To najważniejsze.
– Cały wieczór. Ma takie fajne policzki i  milutkie futerko – cieszyła się Zosia.
– Ja też mam domowe zwierzątko – odezwał się nagle Tup.
Dzieci spojrzały zaciekawione.
– Dogadałem się z  pająkiem, który mieszka za szafką. Zgodził się być moim domowym zwierzątkiem i  mówi, ze może czekać, dopóki nie wrócę z  przedszkola. Tylko w  soboty chciałby wyskoczyć do rodziny.
Ale wtedy będę bawił się z  siostrą. Fajnie, co nie?
  
Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Jakie zwierzątka miały dzieci w  opowiadaniu?; Kto został zwierzątkiem Tupa?; Co to znaczy dbać o  swoje zwierzątka?; Jak należy zajmować się swoimi zwierzątkami?

3. Chomik – zabawy naśladowcze usprawniające narządy mowy dziecka wg G. Wasilewicz.
Czy widziałeś chomika, który ziarno w buzię wtyka?
(przesuwamy językiem po górnej wardze, górnych zębach, podniebieniu w kierunku gardła)
Trzyma w policzkach zapasy, taki jest łasy.
(Oblizujemy językiem wargi, mając szeroko otwarte usta).
Teraz policzki ma jak balony
(Nabieramy powietrza i krótko przytrzymujemy je w policzkach)
I bardzo jest zadowolony
(Rozszerzamy wargi w szerokim uśmiechu z wyszczerzonymi ząbkami)
Nabierz powietrze w jeden policzek,
Nabierz powietrze w drugi policzek i już wyglądasz jak chomiczek.
Takie policzki nie są ozdobą, wypuść powietrze i znów bądź sobą.
(Nadmuchujemy oba policzki i wolno wypuszczamy powietrze ustami)


4. Zapraszam do obejrzenia filmikuCIEKAWOSTKI O CHOMIKACH
5. Możecie pokolorować tego uroczego chomiczka tak jak wolicie (kredkami, farbkami za pomocą palców lub pędzelka) :)
Kolorowanka Wesoły Chomik do druku
Miłego i słonecznego dnia życzę:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz