piątek, 16 kwietnia 2021



Witajcie "Słoneczka"

 Zapraszam Was do wysłuchania piosenki.

„A ja rosnę i rosnę” – posłuchajcie proszę piosenki, spróbujcie ją zaśpiewać; 


 Link do strony z piosenką:

" A ja rosnę i rosnę"


Gdybym była całkiem mała,

To bym wsiadła do sandała

I pływała po kałuży

I nie bałabym się burzy.

 

Gdybym wcale nie urosła

Miałabym z zapałek wiosła

I robiłabym co chciała

Gdybym była całkiem mała

 Ref.:

A ja rosnę i rosnę

Latem, zimą, na wiosnę

I niedługo przerosnę

Mamę, tatę i sosnę

 

Gdybym była całkiem mała

To w kieszeni bym sypiała

I chowała do poduszki

Sny malutkie jak okruszki.

 Gdybym wcale nie urosła

To bym sobie od was poszła

Pomalutku, po cichutku

Do krainy krasnoludków

 Ref.:

A ja rosnę i rosnę

Latem, zimą, na wiosnę

I niedługo przerosnę

Mamę, tatę i sosnę



Wysłuchajcie  wiersza pt. " Dwa smoki" . Potrzebne będą dwie maskotki duża i mała.

Jeśli nie macie smoków mogą być dwie dowolne, lub  można wydrukować obrazek
ze smokami, wyciąć i zrobić kukiełki. Po wysłuchaniu wiersza porozmawiajcie na jego temat.

  „Dwa smoki”- słuchanie wiersza  A. Bober, ilustrowanego maskotkami smoków.

 W skalnej jamie, dwa smoki sobie mieszkały.

Jeden był  duży, a drugi mały.

Duży smok małym się opiekował,

Pod swoje skrzydła często go chował.

Czasem duży brał małego na barana,

I tak latali razem od wieczora aż do rana.

Mały smok kochał smoka dużego,

Nie wyobrażał sobie życia bez niego.

I choć rodziną nie byli wcale,

To się bawili razem wspaniale.

Bo tak powinni i ludzie postępować –

Duzi małymi się opiekować.

 

Rozmowa na temat wiersza.

 - O kim był wiersz?

- Jakiej wielkości były smoki z wiersza?

- Dlaczego duzi powinni opiekować się małymi?

- W czym mogą duzi koledzy pomóc małym?

 

3. „ Mały – mniejszy, duży – większy”-  zabawa matematyczna, porównywanie wielkości przedmiotów z najbliższego otoczenia, tworzenie zbiorów.


Rodzic gromadzi wspólnie z dzieckiem zabawki, przedmioty w różnych wielkościach, rozmiarach. Następnie zachęca do porównywania wielkości. Biorąc najpierw po dwa przedmioty, dziecko ustala, który jest większy, mniejszy, umieszcza je w odpowiednich zbiorach. Używając określeń mały – mniejszy, duży – większy. Następnie sięga po większą liczbę przedmiotów, używając określeń większy od….ale jednocześnie mniejszy od… dziecko szereguje przedmioty według wzrastającej lub malejącej wielkości. 

4.  Następnie wykonajcie kartę pracy według poleceń. Jeśli nie ma możliwości wydrukowania,
 proszę o wskazanie palcem; dużej i małej piłki, dużego i małego misia oraz przyporządkowanie odpowiednich piłek do danego misia.




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz