Witajcie "Słoneczka"
„A ja rosnę i rosnę” – posłuchajcie proszę piosenki, spróbujcie ją zaśpiewać;
Gdybym była całkiem mała,
To bym wsiadła do sandała
I pływała po kałuży
I nie bałabym się burzy.
Gdybym wcale nie urosła
Miałabym z zapałek wiosła
I robiłabym co chciała
Gdybym była całkiem mała
A ja rosnę i rosnę
Latem, zimą, na wiosnę
I niedługo przerosnę
Mamę, tatę i sosnę
Gdybym była całkiem mała
To w kieszeni bym sypiała
I chowała do poduszki
Sny malutkie jak okruszki.
To bym sobie od was poszła
Pomalutku, po cichutku
Do krainy krasnoludków
A ja rosnę i rosnę
Latem, zimą, na wiosnę
I niedługo przerosnę
Mamę, tatę i sosnę
Wysłuchajcie wiersza pt. " Dwa smoki" . Potrzebne będą dwie maskotki duża i mała.
„Dwa smoki”- słuchanie wiersza A. Bober, ilustrowanego maskotkami smoków.
Jeden był duży, a drugi mały.
Duży smok małym się opiekował,
Pod swoje skrzydła często go chował.
Czasem duży brał małego na barana,
I tak latali razem od wieczora aż do rana.
Mały smok kochał smoka dużego,
Nie wyobrażał sobie życia bez niego.
I choć rodziną nie byli wcale,
To się bawili razem wspaniale.
Bo tak powinni i ludzie postępować –
Duzi małymi się opiekować.
Rozmowa na temat wiersza.
- Jakiej wielkości były smoki z wiersza?
- Dlaczego duzi powinni opiekować się małymi?
- W czym mogą duzi koledzy pomóc małym?
3. „ Mały – mniejszy, duży – większy”- zabawa matematyczna, porównywanie wielkości przedmiotów z najbliższego otoczenia, tworzenie zbiorów.
Rodzic gromadzi wspólnie z dzieckiem zabawki, przedmioty w różnych wielkościach, rozmiarach. Następnie zachęca do porównywania wielkości. Biorąc najpierw po dwa przedmioty, dziecko ustala, który jest większy, mniejszy, umieszcza je w odpowiednich zbiorach. Używając określeń mały – mniejszy, duży – większy. Następnie sięga po większą liczbę przedmiotów, używając określeń większy od….ale jednocześnie mniejszy od… dziecko szereguje przedmioty według wzrastającej lub malejącej wielkości.
4. Następnie wykonajcie kartę pracy według
poleceń. Jeśli nie ma możliwości wydrukowania,
proszę o wskazanie palcem; dużej i małej piłki, dużego i małego misia oraz przyporządkowanie odpowiednich piłek do danego misia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz