Dzień dobry,
Odpowiedzcie proszę na pytania;
Czy Bali był zadowolony z zabaw z
przyjaciółmi ? Jaki miał kłopot?-
Co zaproponowała Niania?-
O czym marzył
Bali?-
Do jakich wniosków doszedł Bali po zabawie?
Zapraszam do zabawy. Potrzebny będzie bębenek lub grzechotka bądź plastikowy pojemnik.
„Olbrzymy i skrzaty” – zabawa
organizacyjno-porządkowa.
Rodzic akompaniuje do zabawy na dostępnym instrumencie. Gdy gra wolno i głośno –
dziecko chodzi, tupiąc, z rękami podniesionymi jak olbrzymy. Gdy gra szybko i
cicho – dziecko chwyta się za kolana i pochylone porusza się na
palcach, drobnymi kroczkami jak skrzat.
„Wysoki – niski” – zabawa dydaktyczna, porównywanie wzrostu.
Rodzic zadaje pytania:
-Jak sądzisz, czy wszystkie olbrzymy podczas zabawy były jednakowo duże ?, czy wszystkie dzieci mogły być jednakowo małe?, czy w naszej rodzinie wszyscy są równi?.
Odpowiedzi są
pretekstem do sprawdzenia, kto jest najwyższy, a kto najniższy w rodzinie.
Rodzic pokazuje, w jaki sposób dwoje dzieci może się zmierzyć. Domownicy
mierzą się i ustawiają od najniższego do najwyższego. Jeśli dzieci mają
z tym kłopot, to pomocą może być długi pasek papieru przyczepiony do
ściany, na którym mogą zaznaczyć ołówkiem swój wzrost i dokleić wizytówkę
z imieniem.
„Rodzinny album” – to następna okazja do spędzenia razem czasu. Pooglądajcie wspólnie zdjęcia rodzinne z dzieciństwa i te aktualne. Zastanówcie się wspólnie jakie są podobieństwa i różnice w wyglądzie osób na fotografiach.
Życzę miłego dnia.
Pozdrawiam serdecznie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz