wtorek, 27 kwietnia 2021

  


W dniu dzisiejszym " Słoneczka" chcąc wyrazić wdzięczność wszystkim Pielęgniarką, Pielęgniarzom oraz Położnym za ich codzienną  pracę, przygotowały kartki ze słowem 
" Dziękuję".

Mamy nadzieję, że sprawią one ogromną radość przedstawicielom tych zawodów.






 
W tym miesiącu obchodziliśmy również 5 urodzinki Natalii oraz Klary !!!
Solenizantkom jeszcze raz życzę wszystkiego najlepszego, dużo zdrowia, szczęścia 
i uśmiechów na twarzy.
















sobota, 24 kwietnia 2021

 Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie " Dzień Ziemi w Powiecie Gliwickim"
Za zgłoszenie uważa się przesłanie wypełnionego quizu na adres mailowy promocja@starostwo.gliwice.pl w terminie od 22.04.2021r. do 25.04.2021r.
W tytule maila należy wpisać Dzień Ziemi w Powiecie Gliwickim 2021.

Proszę zapoznać się z regulaminem konkursu

http://www.starostwo.gliwice.pl/konkursy/swiatowy-dzien-ziemi-konkurs.html


      








wtorek, 20 kwietnia 2021


 

 

Góra grosza - przedłużenie akcji charytatywnej 

Rodzice w związku z ostatnimi wydarzeniami postanowiliśmy przedłużyć akcję charytatywną do  30.04.2021 r. Grosze można w dalszym ciągu składać w swoich salach.

Serdecznie dziękujemy za udział w zbiórce. 

piątek, 16 kwietnia 2021



Witajcie "Słoneczka"

 Zapraszam Was do wysłuchania piosenki.

„A ja rosnę i rosnę” – posłuchajcie proszę piosenki, spróbujcie ją zaśpiewać; 


 Link do strony z piosenką:

" A ja rosnę i rosnę"


Gdybym była całkiem mała,

To bym wsiadła do sandała

I pływała po kałuży

I nie bałabym się burzy.

 

Gdybym wcale nie urosła

Miałabym z zapałek wiosła

I robiłabym co chciała

Gdybym była całkiem mała

 Ref.:

A ja rosnę i rosnę

Latem, zimą, na wiosnę

I niedługo przerosnę

Mamę, tatę i sosnę

 

Gdybym była całkiem mała

To w kieszeni bym sypiała

I chowała do poduszki

Sny malutkie jak okruszki.

 Gdybym wcale nie urosła

To bym sobie od was poszła

Pomalutku, po cichutku

Do krainy krasnoludków

 Ref.:

A ja rosnę i rosnę

Latem, zimą, na wiosnę

I niedługo przerosnę

Mamę, tatę i sosnę



Wysłuchajcie  wiersza pt. " Dwa smoki" . Potrzebne będą dwie maskotki duża i mała.

Jeśli nie macie smoków mogą być dwie dowolne, lub  można wydrukować obrazek
ze smokami, wyciąć i zrobić kukiełki. Po wysłuchaniu wiersza porozmawiajcie na jego temat.

  „Dwa smoki”- słuchanie wiersza  A. Bober, ilustrowanego maskotkami smoków.

 W skalnej jamie, dwa smoki sobie mieszkały.

Jeden był  duży, a drugi mały.

Duży smok małym się opiekował,

Pod swoje skrzydła często go chował.

Czasem duży brał małego na barana,

I tak latali razem od wieczora aż do rana.

Mały smok kochał smoka dużego,

Nie wyobrażał sobie życia bez niego.

I choć rodziną nie byli wcale,

To się bawili razem wspaniale.

Bo tak powinni i ludzie postępować –

Duzi małymi się opiekować.

 

Rozmowa na temat wiersza.

 - O kim był wiersz?

- Jakiej wielkości były smoki z wiersza?

- Dlaczego duzi powinni opiekować się małymi?

- W czym mogą duzi koledzy pomóc małym?

 

3. „ Mały – mniejszy, duży – większy”-  zabawa matematyczna, porównywanie wielkości przedmiotów z najbliższego otoczenia, tworzenie zbiorów.


Rodzic gromadzi wspólnie z dzieckiem zabawki, przedmioty w różnych wielkościach, rozmiarach. Następnie zachęca do porównywania wielkości. Biorąc najpierw po dwa przedmioty, dziecko ustala, który jest większy, mniejszy, umieszcza je w odpowiednich zbiorach. Używając określeń mały – mniejszy, duży – większy. Następnie sięga po większą liczbę przedmiotów, używając określeń większy od….ale jednocześnie mniejszy od… dziecko szereguje przedmioty według wzrastającej lub malejącej wielkości. 

4.  Następnie wykonajcie kartę pracy według poleceń. Jeśli nie ma możliwości wydrukowania,
 proszę o wskazanie palcem; dużej i małej piłki, dużego i małego misia oraz przyporządkowanie odpowiednich piłek do danego misia.




















czwartek, 15 kwietnia 2021

 

Szanowni Państwo, 

Proponuję zabawy logopedyczne;

1. Ćwiczenia artykulacyjne

2. Proszę czytać dziecku wybrany wierszyk i zachęcać do poprawnej wymowy
( wybieramy tylko jeden)

Powodzenia

Grażyna Tańska








 Szczęść Boże : )




Witam serdecznie wszystkie Dzieci i Rodziców : )

W niedzielę 18 kwietnia rozpocznie się 

TYDZIEŃ BIBLIJNY, który ma wszystkim przypomnieć o tym jak ważna jest w naszym życiu Biblia – czyli Pismo Święte.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/229667-pismo-%C5%9Bwi%C4%99te   -  PUZZLE DO UŁOŻENIA

Proszę aby przeczytać dzieciom wierszyk właśnie o Biblii:

PISMO ŚWIĘTE, KSIĘGA ŚWIĘTA,

KAŻDE DZIECKO TO PAMIĘTA,

SŁOWA BOŻE TAM SPISANE,

KTO ICH SŁUCHA NIECHAJ WSTANIE.

SAM PAN JEZUS MÓWI Z NIEBA JAK NA ZIEMI ŻYĆ NAM TRZEBA,

BYŚMY WSZYSCY W NIEBIE BYLI, SZCZĘŚCIEM WIECZNYM SIĘ CIESZYLI. 


Jeśli w domu nie ma Biblii z obrazkami to proszę pokazać dziecku Pismo Święte dla dorosłych i wytłumaczyć, że jest to święta księga, którą trzeba traktować z wielkim szacunkiem:

BIBLIA TO KSIĘGA WYJĄTKOWA,

W NIEJ ZAPISANE SĄ BOŻE SŁOWA.

SŁOWA TE POZNAWAĆ CHCEMY,

BOGU ZA NIE DZIĘKUJEMY.


Na zakończenie zobaczcie filmik i zaśpiewajcie piosenkę : )

https://www.youtube.com/watch?v=Yofq7UtoJos

 

DLA CHĘTNYCH RODZICÓW : )   www.twojabiblia.pl  lub  www.biblijni.pl

Pozdrawiam i miłej Niedzieli Biblijnej życzę – Z Panem Bogiem : )

środa, 14 kwietnia 2021

 

Dzień dobry,  


Dziś chciałabym Was zaprosić do obejrzenia  krótkiej bajki pod tytułem
„Chcę być wysoki”    odcinek 9, seria Bali

"Chcę być wysoki"

Odpowiedzcie  proszę na pytania;

Czy Bali był zadowolony z zabaw z przyjaciółmi ?                                                                  Jaki miał kłopot?-
Co zaproponowała Niania?-
O czym marzył Bali?-
Do jakich wniosków doszedł Bali po zabawie?


Zapraszam do zabawy. Potrzebny będzie bębenek lub grzechotka bądź plastikowy pojemnik. 

„Olbrzymy i skrzaty” – zabawa organizacyjno-porządkowa.
Rodzic akompaniuje do zabawy na dostępnym instrumencie. Gdy gra wolno i głośno – dziecko chodzi, tupiąc, z rękami podniesionymi jak olbrzymy. Gdy gra szybko i cicho – dziecko chwyta się za kolana i pochylone porusza się na palcach, drobnymi kroczkami jak skrzat.


„Wysoki niski” – zabawa dydaktyczna, porównywanie wzrostu.

 Rodzic zadaje pytania: 

-Jak sądzisz, czy wszystkie olbrzymy podczas zabawy były jednakowo duże ?,                      czy wszystkie dzieci mogły być jednakowo małe?,  czy w naszej rodzinie wszyscy są równi?.

Odpowiedzi są pretekstem do sprawdzenia, kto jest najwyższy, a kto najniższy w rodzinie.
 Rodzic pokazuje, w jaki sposób dwoje dzieci może się zmierzyć. Domownicy mierzą się i ustawiają od najniższego do najwyższego. Jeśli dzieci mają z tym kłopot, to pomocą może być długi pasek papieru przyczepiony do ściany, na którym mogą zaznaczyć ołówkiem swój wzrost i dokleić wizytówkę z imieniem.


Wykonajcie proszę poniższe zadanie. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania karty, proszę o wskazanie palcem  ludzików według polecenia.





„Rodzinny album” – to następna okazja do spędzenia razem czasu. Pooglądajcie wspólnie zdjęcia rodzinne z dzieciństwa i te aktualne. Zastanówcie się wspólnie jakie są podobieństwa i różnice w wyglądzie osób na fotografiach.

 Życzę miłego dnia.

Pozdrawiam serdecznie 

niedziela, 11 kwietnia 2021

 Witam Was "Słoneczka", 

Przygotowałam dla Was kilka zajęć.

Na początku chciałabym Was poprosić , abyście przypomnieli sobie piosenkę

 pt. " Tydzień". Wiem, że doskonale potraficie ją zaśpiewać i pokazywać odpowiednie ruchy.

 Pochwalcie się rodzicom.







" TYDZIEŃ"  

Tydzień siedem ma dni, inny jest każdy z nich, aby zapamiętać je, każdy poda imię swe;

poniedziałek- -tupiemy nóżkami

wtorek - uderzamy rączkami w kolana

środa - prawą dłoń kładziemy na lewym barku

czwartek - lewą dłoń kładziemy na prawym barku

piątek - klaszczemy w dłonie

sobota - rączki w górze

niedziela - upuszczamy ręce i tułów w dół.

                                                                      ( Nauczanki DobEdu - Eliza Szeliga- Kraus)


Powiedzcie jaki dziś jest dzień tygodnia, oraz spróbujcie pokazać ruch zgodnie z piosenką.

 Jaki dzień tygodnia był wczoraj, a jaki będzie jutro?


 Porozmawiajcie teraz z Waszymi rodzicami  jakie czynności potraficie już wykonać.

  „Co może mały człowiek?” – rozmowa kierowana na temat umiejętności opanowanych przez dzieci. Spróbujcie wspólnie z dzieckiem spisać listę czynności, które dziecko potrafi zrobić samo

(np. jazda na rowerze, pływanie, jazda na nartach, zrobienie kanapki, wycinanie, ubieranie się, itp.). Niech dziecko opowie wam o tym, czego bardzo chciałoby się nauczyć.


Zapraszam Was do wysłuchania opowiadania pt." Zuzia, Julka i wstrętne sznurowadła".

„Zuzia, Julka i wstrętne sznurowadła” – dziecko słucha opowiadania czytanego przez rodzica.

       Zuzia i Julka to dwie najlepsze przyjaciółki, chociaż są do siebie zupełnie niepodobne. Zuzia często się zamyśla i wtedy zupełnie nie wie, co się wokoło niej dzieje. Julka zawsze pierwsza się do wszystkiego zgłasza i chciałaby być najlepsza.

Kiedy pani Walercia prosi, żeby coś opowiedzieć, to właśnie Julka wyciąga rękę do góry.

– Ja powiem! Ja! – woła.

– Juleczko – uśmiecha się pani Walercia – pozwól tym razem komuś innemu zacząć. Zuziu wiem,
 że masz w domu małego pieska. Jak go nazwałaś?

– Nazwałaś? – Zuzia nie dosłyszała pytania.

Przez to ciągłe zamyślanie się Zuzi wszyscy myśleli, że ona niewiele umie. Julka, chociaż niby ją zna, też często traktowała ją jak młodszą siostrę. A przecież Zuzia jest od niej starsza o całe trzy tygodnie!

Któregoś dnia Julka przyszła do przedszkola w nowych butach. Po południu, jak zwykle, dzieci zaczęły ubierać się, żeby wyjść na dwór. Julka włożyła nowe buty i … katastrofa! Okazało się, że nie wie, jak zawiązać sznurowadła! Próbowała tak, próbowała inaczej.
I nic.

– Dlaczego tu nie ma rzepów? Wssstrętne sznurowadła! Wssstrętne buty! – krzyknęła Julka i cisnęła nimi o ziemię.

Szmaciany piesek Bęcek bęcnął na podłogę, żeby przekonać się, czy buty są naprawdę takie okropne. Były całkiem ładne – czerwone. A „wssstrętne sznurowadła” miały wyhaftowane biedronki.
Spróbował je zawiązać. Chciał sprawdzić, czy da radę. Ajajaj! Coś mu chyba nie wyszło. Zanim się obejrzał, leżał na podłodze cały zaplątany w biedronkowe sznurowadła.
Ratunku!
Na pomoc!
Zaczął się szarpać, ale było coraz gorzej.

I wtedy ktoś go podniósł – razem z butem Julki – i delikatnie rozplątał zamotane sznurowadła.
 To była Zuzia! Uśmiechnęła się i zaczęła oglądać buty Julki.

– Mogę ci je zawiązać – powiedziała do Julki – Mama mnie nauczyła w zeszłym tygodniu.

Julka przez chwilę się boczyła, że tym razem to Zuzia coś umie, a nie ona. Ale potem szybko się rozchmurzyła, bo przecież naprawdę lubi Zuzię. I pobiegły razem bawić się
na dworze.

Aha! Jesteście może ciekawi, jak nazywa się nowy piesek Zuzi? To jamnik.

A na imię ma Wtorek.

 

Po wysłuchaniu tekstu dziecko odpowiada na pytania:

– Jak miały na imię dziewczynki?

– Jaka jest Julka, a jaka Zuzia?

– Jaki problem miała Julka?

– Kto jej pomógł i w jaki sposób?

– Dlaczego Zuzia potrafi już wiązać sznurowadła, a Julka nie?


Proponuję wykonanie pracy plastycznej. Będą potrzebne farby, kartka, Wasze dłonie i pomysły. 

„Małe i duże dłonie” – na jednym kartonie zróbcie  pieczątkę z ręki dziecka i rodzica; po wyschnięciu dłoni niech dziecko bazując na odbitych rękach stworzy kolorowy, wesoły obrazek. (ręce mogą być zwierzętami, zabawkami, roślinami itp. – pozwólmy dziecku na wykorzystanie własnych pomysłów). 



  



 ZADANIE DODATKOWE:

Pokażcie dziecku, jak należy wiązać sznurowadła. Niech dzieci pouczą się wiązać długie sznurówki/ tasiemki na kokardkę.



Oto jeden ze sposobów. 

Lekcja wiązania butów











środa, 7 kwietnia 2021

 Dzień dobry, 

Jak w każdy czwartek zapraszam Was do gimnastyki. Ubierzcie się wygodnie, poroście rodziców, aby zapewnili Wam bezpieczne miejsce do ćwiczeń. 



Będziemy dalej w tematyce zwierząt z wiejskiego podwórka.

Rozpoczniemy od piosenki " Gdacze kura  Ko, ko, ko ". Zaczynamy od marszu, pamiętajcie o tym, by Wasze plecy były proste, a brzuch wciągnięty,  natomiast  na słowo " Ko ko ko" podskakujemy obunóż.

Gdacze kura Ko, Ko, Ko

Wiem, że lubicie tą piosenkę, dlatego poruszajcie się według Waszego pomysłu.

Lisek Łakomczuszek


 Zapraszam Was teraz do ćwiczeń wraz z Akademią Krokieta i Lamy. 

Bajka edukacyjna 


Kolejną zabawę ruchową proponuję  z kostką do gry. 

Jeśli istnieje możliwość proszę o wydrukowanie kart pracy, wycięcie i sklejenie.
Jeśli nie macie takiej możliwości wybierzcie sobie kartę i wykonajcie zadanie.  














Na zakończenie wykonajcie skłon w przód i lekko potrząsajcie dłońmi w prawo i w lewo.

Następnie zróbcie kilka głębokich oddechów ; wdech- nosem, wydech- ustami.

Dziękuję bardzo. 

Pozdrawiam serdecznie


 

Szczęść Boże : ) 


 Witam serdecznie wszystkie Dzieci i Rodziców : )

Trwamy w radości ZMARTWYCHWSTANIA PANA JEZUSA, dlatego przesyłam kilka radosnych piosenek:       

Bóg nie umarł – Jezus żyje!

https://www.youtube.com/watch?v=nddna7bHcXI

Aaaalleluja - Hohohohosanna

https://www.youtube.com/watch?v=tbC4xrw-Ez4

 

Przed nami druga niedziela wielkanocna czyli NIEDZIELA MIŁOSIERDZIA BOŻEGO

- Pan Jezus obiecał wiele łask tym, którzy  oddają Mu cześć przed obrazem: Jezu, ufam Tobie!

Dzieci też mogą to zrobić układając puzzle z obrazem Jezusa Miłosiernego.                  

Puzzle do ułożenia:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/225540-jezus-mi%C5%82osierny

 

Dla dzieci, które lubią kolorować obrazek do wydrukowania : )

https://www.maluchy.pl/img/jezus-milosierny-jezu-ufam-tobie.jpg

 

DLA CHĘTNYCH RODZICÓW : )

Bardzo proszę aby dziecko chociaż przez chwilkę uklękło przed obrazkiem Jezusa Miłosiernego              i powiedziało 3 razy: Jezu, ufam Tobie! Oczywiście jeśli chce może odmówić razem z Rodzicami całą lub fragment Koronki do Miłosierdzia Bożego, prosząc o ustanie pandemii i o potrzebne łaski dla swojej Rodziny i całego świata. Najlepiej o godz. 15:00 czyli w godzinie śmierci Pana Jezusa na krzyżu                            - codziennie Koronka jest o tej właśnie godzinie w TVP3 oraz w Radio Maryja ale można znaleźć wiele innych wersji w Internecie lub odmówić sobie indywidualnie:

 

https://www.youtube.com/watch?v=--Pl4bIF1MQ  - Koronka śpiewana (8 minut)

https://www.youtube.com/watch?v=DEOCRjb2_i4 – Koronka mówiona z napisami (10 minut)

https://www.faustyna.pl/zmbm/koronka-do-milosierdzia-bozego/ - tekst Koronki

Pozdrawiam : )  Z Panem Bogiem : )

 

 

 

Dzień dobry,

Witam Was serdecznie po Świętach. Mam nadzieję, że odpoczęliście i macie dużo siły. 

W tym tygodniu będziemy w temacie wiejskiej zagrody.



Myślę, że przyda Wam się trochę ruchu. Dlatego zapraszam do zabawy. Możecie  sobie tańczyć, skakać i wykonywać ruchy według Waszych pomysłów. Zapraszam Was również do wspólnego śpiewania i naśladowania odgłosów zwierząt. 








Popatrzcie proszę na prezentacje, przyjrzyjcie się uważnie obrazkom i spróbujcie odpowiedzieć co na nim się znajduje.
Następnie, podzielcie proszę wyrazy na sylaby. Jedna kropeczka pod wyrazem oznacza jedno klaśniecie w dłonie, dwie- klaszczemy dwa razy.
 Kolejne zadanie polega na tym, abyście odpowiedzieli na pytanie
„Co robi rolnik?” oraz „ Co mamy dla rolnika”.
Na koniec wybierzcie sobie jedną kartę pracy i wykonajcie zadanie.

Życzę miłej zabawy.

Dodatkowo Pani Daria umieszcza zabawy na PADLET. 

Proszę zaglądajcie tam.