środa, 8 kwietnia 2020

BARANEK


Dzień dobry:) Oto propozycja na dziś:

1. „Gdzie jest pisanka?” – zabawa utrwalająca orientację w przestrzeni.  Dzieci wybierają jedną pisankę, np. z drewna i stają w wybranej obręczy. Rodzic stoi w tym samym kierunku co dziecko
 i prowadzi zabawę: Weź swoją pisankę i połóż ją tam (pokazuje kierunek do przodu). Pisanka leży przed Tobą. Leży z przodu. Weź ją teraz w dłoń… i podnieś najwyżej, jak tylko potrafisz. Teraz pisanka jest w górze… Kiedy opuścisz dłoń, pisanka będzie na dole. Wyciągnij teraz rękę tak
jak ja… w bok… i połóż pisankę na podłodze. Teraz leży z boku… Spójrz do tyłu… Połóż tam swoje jajo… Ono jest z tyłu. Weź je… Wyjdź z obręczy i idź do przodu… Zatrzymaj się… Teraz idź w bok w tę stronę, którą podnoszę rękę. Zatrzymaj się. Połóż  jajo z przodu i usiądź po turecku.
( do zabawy  można użyć dowolnych zabawek, a obręcz zrobić np. ze skakanki) .

2. „Baran” – wysłuchanie wiersza J. Brzechwy, praca z tekstem.
Baran
Przyszedł baran do barana
I powiada: „Proszę pana,
Nogi bolą mnie od rana,
Pan mnie weźmie na barana”.
Baran tylko głową kręci:
„Nosić pana nie mam chęci,
Ale znam pewnego wilka,
Który nosił razy kilka.”
Trwoga padła na barany:
„Dobrze pomyśl, mój kochany,
Wiesz, co było swego czasu?
Nie wywołuj wilka z lasu!”
Baran, słysząc to, zbaraniał,
Baran dłużej się nie wzbraniał,
I – choć rzecz to niesłychana –
Wziął barana na barana.

Po odczytaniu utworu rodzic tłumaczy niezrozumiałe słowa, takie jak: „trwoga”, „wywołuj”, „zbaraniał”, „wzbraniał”, „rzecz niesłychana”. Następnie zadaje dziecku pytania, zwracając uwagę na elementy humorystyczne:
– Po co przyszedł baran do barana?
– Co poradził baran baranowi?
– Co odpowiedziały pozostałe barany?
– Czy baran w końcu wziął barana na barana?
– Co to znaczy, że ktoś nosi kogoś na barana?

3. „Baranki” – zabawy w parach.
 „Trykające się baranki” – dziecko i rodzic siadają  plecami do siebie na podłodze. Uginają nogi
 w kolanach, a stopy opierają o podłogę. Na sygnał dźwiękowy – klaśnięcie – dziecko swoimi plecami pcha plecy rodzica.  Na kolejne klaśnięcie następuje zmiana. Teraz to rodzic  pcha dziecko.

4. Zabawa ze śpiewem "Jak dobrze być barankiem"
http://spiewnikreligijny.pl/zabawy-chrzescijanskie/1,baranek/

5. Praca plastyczna
Wytnijcie dwa grube paski z zielonej bibuły lub papieru kolorowego i ponacinajcie je nożyczkami
z jednej, dłuższej strony. Przyklejcie je na rysunku jako trawę. Porwijcie białą bibułę na duże kawałki
 i zróbcie z nich kulki. Wyklejcie nimi futerko owieczki.
(białą bibułę możecie zastąpić watą, a zieloną bibułę papierem kolorowym).
To jest tylko propozycja. Oczywiście możecie wykonać prace według siebie.


                   Oto gotowe prace Przemka:)



Klara nam wysłała piękna fasolkę:)


Zachęcam też innych do przesyłania   swoich wytworów:) Mogą też Państwo wysyłać zdjęcia swych pociech w trakcie wykonywania  prac:)

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz